Tévedések vígjátéka

2014.09.15 13:00

Mindig lenyűgöztek az olyan történetek, ahol drasztikus, szélsőséges elemek  csapnak egymásnak. Mint egy jó Shakespeare műben. Akarva akaratlanul is drámakirálynőnek érzem magam sok sok ilyen cifra helyzetben, mert pont eme félreérthető szituációkról nem tudom eldönteni, hogy melyik tartományba essenek. Színvaknak is mondhatnám magam, akinek az egyetlen támasza a fekete fehér ábrázolás, ezért minden dolgot vagy feketének, vagy fehérnek szeretne látni. Egyvalamit sajnálok csak nagyon, eme színhiányos ábrázolásban ritkán van derű........pedig pedig................sigh, felteszem kis kacsóm kifordítva a homlokomra, kifordítom szemeim, és az ég felé fordított arccal sóhajtva túlzom el a leghétköznapibb sztorit az életből: 2 ember kapcsolatát egymással.

 

Szituáció: Egyedülálló nő/férfi, felöltözik, "maszkol" (frizura, smink) stílusosan, vagy maga és lehetőségei szerint csinosan (az első amit a másikon észreveszel az a vizuális tartalom). Minden más többnyire fizikai adottságunk, (alkat, hang, illat, ezeket ideigelnesen módosítani lehet de alapvetően nem változtatható meg) Amit gondol: megpróbálom a legtöbbet/jobbat kihozni magamból amit csak lehet. Szeretem az én értelmezésem szerinti esztétikus, érdekes dolgokat. Öltözékemmel megpróbálom a külvilág felé megmutatni ki is vagyok.  Keresem a hozzám vonzódó személyiségeket, akik (talán) értenek a nyelvemen és ki is egészítenek.

Amit gondolnak(hatnak) róla: Csinos, feltűnősködik, kelleti magát, kihívó, hiú, igényes, egyéni. 

Nő/férfi, érzelmi megnyilvánulás: egyedül vagyok, (van családom, párom, barátaim), DE néha kifakadok ezen vagy azon, mert nem tudok egyedül feldolgozni ezt vagy azt, illetve nem találom a megfelelő közeget a kibontakozásra.

Reakciók: Biztos magányos, viszket neki, drámázik, unatkozik, hisztis.

Amit a nő/férfi gondol magában: Jó lenne egy partner, egy társ, akivel egy hullámhosszon lehetek, és szívesen mellettem áll akár örömben akár bajban............(nem feltétlenül párkapcsolat, nem is alkalmi partner. egyszerű emberi/baráti kapcsolat) nyilván viszonzom is a saját ezközeimmel (elfogadás, el tudsz fogadni így?) de nem zárkózom el a "szerelem" elől sem, bár ez utóbbi nyilván nem garantált csak pusztán a szimpátia, vagy a megértés nyomán.............

Következmények: bevonzott alkalmi bepróbálkozók, szintén magányos emberek akik félreértik a hívószót (másik nembéli, szexuális töltetű közeledés), vagy "önzetlen" segítők, akik szeretnének téged megváltani, illetve hasonló gondokkal küzdő saját nembéliek, akik csak a saját hangjukat szeretnék hallatni hasonló fórumon.

Okozat: félreértések tömkelege, teljes kommunikációs képtelenség, zavar az információk oda-vissza áramlásában. Hosszabb távon: Elzárkózás,Teljes kilátástalanság. 22-es csapdája, bizalmatlanság, berögződött negatív tapasztalatok, ugyanazok a hibák elkövetése más módszerrel. Persze nem zárjuk ki a happy endet sem, Robbanás, katarzis, végre valaki akivel megértetem magam.........de őszinte leszek; ez a ritkább................

Na akkor csináljunk belőle vígjátékot.

Fiktív párbeszéd nő és férfi közt (tök mindegy melyik melyik:).

-Szia! Jó a cuccod!( gondolati variánsok: 1: alapvetően nem tetszik, de kedves akarok lenni, 2: alapvetően tetszik, és nem félek ennek hangot is adni )

-Szia! Köszi, a tiéd is. (1: nem gondolom így, csak valami kedveset illik erre válaszolni, 2: a szerkó tényleg jó, de nem akartam udvarolni, ezért magamtól nem mondtam volna)

- Épp ...............(behelyettesítendő program) -ra készülök menni. Te is jössz? (1: tényleg érdekel hogy jönnél e, hátha lesz társaságom az eseményre, 2: valójában csak udvariasságból kérdezem, nincs kedvem veled menni)

- Jól hangzik. Még nem tudom, lehet.(1: semmi kedvem menni, de nem akarlak megsérteni azzal, hogy lefikázom a programod, 2: valójában sem pénzem, sem energiám nincs a témához, de engem is fűt a téma)

-Úúú, de jó lenne ha tudnál jönni! (1: lelkesít a program gondolta, szeretek toborozni hozzá, valójában nem izgat, hogy személy szerint TE jössz e vagy sem, 2: valójában nem izgat a program, de TE igen)

-Hát, ha ott nem is, de egy másikon biztos összefutunk. (1: Valójában szeretem a hasonló témákat, de másokkal szeretnék menni, 2: Jó lenne még veled találkozni, mert hasonló az érdeklődési területünk)

-Még van egy kis idő a kezdésig, van kedved beszélgetni kicsit valahol? (1: tényleg van egy felesleges órácskám, ami nem elég arra, hogy bármi másba belekezdjek, és egy ismerőssel beszélgetni is jobb mint céltalanul bóklászni 2: Sietnék ugyan, hátah becsúszik valami amit el tudok intézni, de jobban meg akarlak ismerni, mert szimpi vagy)

- Persze. (1: most nekem sincs jobb dolgom, mi bajom lehetne?, 2: Ahh, remélem nem fogom untatni, nem akarom kiábrándítani magamból, de másképp hogy ismerhetném meg?)

-Ez a park jó lesz itt? (1: Nem tudom van e nálad elég pénz ahhoz hogy beüljünk valahová, nekem meg nincs annyim hogy meghívjalak, 2: szeretem a parkokat, mindig vágytam arra, hogy madárcsicsergés kísérje a csicsergésünket)

-Igen, kellemesnek látszik.........(1: mint a nyugdíjasok, kösz ez nem valami nagy ötlet, 2: huhh, de jó hogy nem kell beülni valahová, jobb szeretem a szabad levegőt)

- Merre laksz? (1: jobb ötletem nincs hogy mit kérdezzek, 2: jó lenne tudni, hogy van-e esély  gyakrabban talizni ezen a környéken)

- Nem messze innen........akár fel is mehetünk hozzám. (1: legalább tudnék egy kis pénzt felvenni, és a hólyagom is feszül, 2: szívesen mutatom meg az otthonom másoknak)

- Jó, miért is ne? (1: amúgy is rendbe akarom szedni magam, és a parkban ez körülményes lenne, 2: kiváncsi vagyok a kecójára, de remélem nem érti félre, hogy egyből igent mondtam)

-Kérsz valamit inni? (1: udvarias házigazda vagyok, ez a legkevesebb amit megkérdezek, 2: valamivel le kell kötnöm, amíg a wc-n bíbelődöm)

-Nem, most köszi nem vagyok szomjas.(1: nem akarom elkötelezni magam azzal hogy elfogadok tőled bármit is, 2: tényleg nem vagyok szomjas, és amíg wc-n vagy rendbe tudom szedni magam)

-Mingyárt jövök, addig nyugodtan nézz körül, vagy helyzed magad kényelembe.(1: A fenébe, kinn maradt a szennyesem, 2: remélem tetszik neki a lakásom)

-Kellemes kis lakás!(1: Vajon most szeretne tőlem valamit? 2: Remélem nem maradunk sokat, fusztrál az az ágy mellett hagyott alsónemű)

- Már készen is vagyok, tarara! Meghallgatunk még egy számot az xy-tól? (1: ebből kiderülhet közös e az ízlésünk, 2: Szeretném ellazítani magamat)

-Lehetne inkább a Z? (1: rühellem az xy-ont, 2: szeretem az xy-ont, de most nem illene a hangulathoz)

-Amit a vendég akar:) (1: pocsék választás, 2: mekkora jó ötlet már?)

-Nem baj ha leülök melléd? Annyira kényelmesnek látszik az a kanapé.......(1: szinte hívogat az a bútor,2: remélem nem érti félre)

-ide ne ülj! csak viccelek, legalább nem kell túlüvöltenem a zenét:) (1: a kanapé többszemélyes, ezt csak nem érti félre, 2: jöhetne közelebb is)

-Jó illatod van....(1: tényleg jó ez a parfum, nekem is kéne, 2:azt hiszem beindult a kémia)

-Ó, köszönöm, egy barátomtól kaptam ezt a  csodás parfumöt.........(1: ezzel most mit akar? ,2: ma nem is fújtam magamra semmit, lehet bejövök neki?)

*****pár hasonló mondattal később....................

- indulnunk kell ha nem akarunk elkésni. Rácsörgök a páromra ott van e már? (1: figyelmeztetem hogy majdnem átlépett egy küszöböt, 2: tesztelem erre mit reagál?)

-ohh, tényleg idő van, én mégsem megyek. de elkísérlek a megállóig. Cseréljünk számot, ha mégis csatlakoznék. (1: meggondoltam magam, nem nyitok be az ajtón, de nyitva hagyom az enyémet, 2: Nekem aztán tök mindegy, jól nézel ki, de semmit nem tudok rólad)

-Szia! Majd hívlak! (1: Azt gondolom jó barátok lehetnénk, 2: sosem foglak hívni, 3:Remélem te hívsz majd, 4: Elszalasztottam valamit?)

 

Mert mi mind felnőttek vagyunk:)