A fej új bringája

2015.07.06 19:30

Jól vigyázz mit kívánsz, mert megkapod...........vagyishogy így jártam azzal a korábbi kijelentésemmel, hogy egyszer úgyis veszek egy zsírúj biciklit. Illetve ez csak 70% ban igaz. Történt pedig, hogy szeretett társam, a 2 éve használtan vett gepida trekkingem váza annyira durván elkorrodált, hogy kénytelen voltam lecserélni. Rengeteget agonizáltam rajta, hogy akkor most szerezzek e egy vázat, vagy ruházzak be egy újra, de mivel anyagilag be voltam korlátozva, nem volt egyszerű döntenem. Számolgattam, osztottam szoroztam, és arra jutottam, hogyha még találok is új pont patent vázat, akkor sem úszom meg a komplett átszereléssel együtt 30 alatt. Elég hamar realizálódott bennem, hogy nem egyszerű eset a bicómhoz találni bármit is a szabványok sokfélesége miatt. De az is, hogy nincs túl sok időm, mert a vázat a szentlélek tartotta egyben, és egy járdaszegélyről való lepattanás végzetes következményekkel járhatott volna. Bosszankodtam épp eleget, mert a piacon mindenféle vázméret és típus fellelhető volt, csak épp a nekem való minimum 56-os trekking váz nem. Illetve majdnem, ugyanis még jóval a realizált korrodáció előtt, hazafelé menet másfél évig figyelgettem egy nyilvános helyen gazdátlanul kallódó biciklit, többek közt pont azért, mert az is gepida volt. Akárki is hagyta ott, akármi okból kifolyólag, szomorú volt nézni, ahogy szép lassan tűnedeztek el róla az alkatrészek, míg csak a csupasz váz maradt. Még gondoltam is rá, hogy ezt már igazán elvihetné valaki. Erre rá pár nappal később tűnt fel a vázam pocsék állapota, mire eszembe jutott, hogy az alérhetőségeimet otthagyva lenyúlom az otthagyott vázat. Mondanom sem kell, az élet egy rohadt szemét rendező, mert már nem volt meg. 1 hét elcsúszásban voltam. Ironikus, másfél évig senkinek sem kellett, de ahogy kitaláltam, hogy elviszem, egyből levágta valaki. Átnézve kismillió hirdetést, több biciklimániás ismerősömmel konzultálva végül arra jutottam, jobban járok ha szerzek egy használt, de jó állapotú, komplett cajgát. Találtam is egy (a fényképek alapján csodaszép, felújított) ktm trekkinget, amibe azonnal beleszerettem, de már a hirdetés napján lecsapott rá valaki. Ez viszont megerősített abban, hogy ez a márka és fazon kell nekem..........másnap találtam is egy gyönyörű, technikailag annyira újszerű állapotú Ktm-et, hogy még az ülés alatti szerszámostáskában lévő használati utasítás, és a kerékzár kulcsa is benne volt.  Amikor felültem rá, már tudtam, hogy ő kell nekem; 58 as váz, férfiváz, kényelmes ülés, fekete- gyöngyház türkiz átmenetes fényezés, és full felszerelés (azaz sárhányók, dinamós lámpa, csomagtartó, hogy immáron cicaszállító kosár rögzítése is lehetséges legyen). Az egész 32 ropiba fájt, szabályszerű adásvételi szerződés megírása után én lettem boldog új tulajdonosa.

 

Naná, hogy Joker, a "vigyorgó őrület" dudám is átkerült rá, mintha oda tervezték volna. Valamiért így kellett lennie. A régi biciklim sem fogom még kidobni, (talán egyszer véletlenóül bekopoktat hozzám az a váz, amivel újra aszfaltbetyár lehet) mert azért egyszer úgyis alkotok egy sámán-Bike-ot, tollakkal, csontokkal díszítve, hadd egye a fene a babonás tolvajokat:P