Keringő

2014.04.30 10:39

 Nem vagyok igazán jó táncos, de nagyon szeretek táncolni. Főleg  keringőt. A párok sürgés forgása, kiszámított egyenletes ritmusú eleganciája elbűvöl. Tánc közben körbefordul a látószöged, minden felvillan egy egy pillanatra, de már fordul is tovább......És a körítés...a ruhák, a bálterem berendezésének  részletei, a csillárokból áradó szórt fény, és a zene amely elnyomja a csosszanó léptek zaját.

Fontos hogy mit veszek fel, ha túl kivágott, és szoros a derék, vonzó, de fullasszt és kényelmetlen,  ha hosszú az uszály beleakadhatsz, és kellemetlen szituációba kerülsz,  a laza szabású, mozgásteret engedő  ruhák ellenben slamposak. Soká válogatok levetett és még fel nem vett öltözékeim  közt, hogy megtaláljam a célnak legmegfelelőbbet. Nem szeretem a szokványost, zavar a kihívó, valahol a finoman elegáns és az enyhén extravagáns közti skálán kell megtalálnom az igazit........Fontos a cipő is. Ne legyen túl magas sarka, és ne csússzon a talpa, de szép legyen mikor kivillan a szoknya szegély alól. 

Elkészülök, feltűzöm a hajam, felhúzom a gyönyörű szaténkesztyűt, lesimítom a szoknyám és útnak indulok. Torkomban dobog a szívem, mikor a hatalmas szárnyas ajtók megnyílnak előttem. A hangos zene, a fekete fehér ruhák forgataga, a beszélgetések tompa moraja, a lámpák fénye hirtelen megriaszt. Nagy levegőt veszek és belépek a tánctérre............Gyorsan kőrbepillantok, ki lenne alkalmas partnernek..........A gyönyörű Bécsi keringő szól, a kedvencem..de minden szóbajöhető partner foglalt most......... türelmetlen leszek, és hogy zavaromat leplezzem határozott léptekkel átvágok a termen, célbaveszem a pincért, ki ezüsttálcán pezsgőspoharakat egyensúlyoz. Elragadok egyet, villantok egy mosolyt köszönetképpen a pincér felé, ki enyhe meghajlással viszonozza, és már megy is tovább.......Nem szeretem a pezsgőt, mégis mohón kortyolom, hogy feloldódjak. Néhány táncos felszabadul. Új tánc kezdődik.....És már jön az első felkérés. Hálásan fogadom a felém nyújtott kart. Újdonsült partneremmel középre kormányozzuk magunkat a legnagyobb forgatag közepébe. Ő sem tapasztaltabb, mint én, néhány másodpercig igazítjuk egymáshoz tagjaink, kezünk csúszkál a másik vállán, derekán. Lépteink néha görcsösek, néha könnyedek, működik, csak a táncra figyelünk. Nézem az arcát, lelkes-éhes tekintete elidőzik rajtam, felmér, magába szív. Gyorsan felmérem én is. Elvagyunk egymással, már negyed órája táncolunk, de hirtelen zavarni kezd, hogy a tenyere alatt a ruhám benedvesedik az izzadságtól, arcán verejtékcseppek, tekintete el-el kalandozik. Nem sokon múlik, hogy majd elbotlom ügytelenül szedett lábaiban. Szinte hálás vagyok, amikor véletlenül egy másik párba ütközünk. A pillanatnyi zavar, és leállás , ez pont elég, hogy  egy főbolintás kíséretében elengedjem a kezét. Arrébb megyek megpihenni, de a következő jelölt máris felém lép.......Tetszik a határozottsága ahogy célirányosan közelít felém. Szinte azonnal megtaláljuk a ritmust..............De amilyen gyorsan összecsiszolódott a táncunk, olyan hamar véget is ért. A kezdeti határozottság bizonytalanságot takart.......... Közben észreveszem, hogy elkezdett bekoszolódni a szoknyám alja......de még időm sem volt bosszankodni rajta, már jött is s következő partnerjelölt.

Udvariasan kért fel táncolni, és ez tetszett. Nem tolakodott, hozzám igazodott. Mégis megőrizte saját ritmusát. Mint egy óra. pontosan, biztosan.......nem határozza meg az időt, csak méri.......... És újabb walzer kezdődött. Mi táncoltunk tovább......Mindkettőnk tekintete felhősen, álmodozón pásztázta a barokk mintás tapétát, az ajtókat, a faunokat mintázó falikarokat, az aranyozott szegélyű tükröket. De táncunk ritmusa lankadni kezdett...Fáradtunk, és mikor megláttuk a pincért a teli tálcával a kezében, mindketten egyszerre nyúltunk egy pohár frissítőért. Mosolyogva köszöntünk el egymástól, e tánc nem volt hiábavaló. Aztán valahogy ürülni kezdett a tánctér. Régóta tartott már a bál, sokan hazamentek. Egyre kevesebb volt a vállalkozó kedvű táncos, ki ne lett volna elég részeg a pezsgőtől, vagy eléggé meggyötört a korábbi táncoktól.

Még nem volt olyan késő hogy feladjam és hazainduljak, de a tétlen várakozás ingerültté tett........Többen próbáltak spiccesen felkérni, én igyekeztem udvariasan elutasítani őket, hisz tétova tekintetük nem sok jóval kecsegtetett. Egyikük poharának tartalmát a ruhámra lódította, bután szabadkozva próbált egy törlőruhával segíteni, de elutasítottam......nem kellene törölgetnie, ha nem borította volna rám részegen.........

Mostmár valóban elkeseredtem, egyre sűrűbben néztem az ajtó felé, és akkor mintha imám meghallgatásra talált volna, belépett egy újabb táncos. Ő is körülnézett, és nem telt el sok idő, máris megtalált. Táncunk lassan kezdődött. Majd gyorsuló tempóban egyre felszabadultabbá vált.............igen, ezért jöttem, erre volt szükségem.

De a fáradtság, a ruhámon éktelenkedő pezsgő, és piszokfoltok egyre jobban fusztrálni kezdtek, viszkettek ujjaim a kesztyűben, és a hajam is kibomlott. Partnerem nem jelezete hogy zavarná, amit lát, de nem tudtam nem észrevenni a csodálatot mikor a többi táncospárt figyelte. Zavarom egyre csak nőtt, minduntalan igazgatni próbáltam széthullott toalettem. Keveset beszélgettünk, és ez még inkább növelte érzéseimet afelől, hogy csak azért táncol velem, mert még nem talált alkalmasabb partnert.  

Végül elnézést kért, és magamra hagyott. Tudtam nem jön vissza, mégsem voltam képes elhagyni a helyet ahol álltam. 

Csak bámultam a tükörképemet a szembenlévő falitükörben..............a hibákat magamon, a karikákat a szemem alatt, és egyre azt kérdeztem, miért táncolok, ha nem megy? Még néhány faképnél hagyott táncos próbált felhívni egy keringőre, de néhány lépés után éreztem, ha akarnák sem tudnánk egymás ritmusát felvenni, mohó tapogató kezeik közt egyre pocsékabbul éreztem magam. Végül kitépve magam az ördögi kőrből az ajtó felé vettem az irányt. Hirtelen mozdulatommal meglöktem az egyik pincért, és a kezében tartott tálca tartalma hangos csörömpöléssel adta meg magát a gravitáció hívásának. Egy pillanatra megállt az idő......a táncosok összenéztek, majd undorodva fordultak el.......

Éreztem ahogy a vörös köd kúszik fel testemben, álarcként festve pírt megfáradt tekintetem köré.

Az utolsó lépéseket a kijárat felé már futva tettem meg, majd feltéptem a kilincset. Az ajtó hangos döngéssel csapódott be mögöttem.

Ziháltam, majd szívverésem egyre lassult.............Valaki közeledett felém, árnyéka rám vetült. 

Felnéztem, az arca kortalan, tartása nemes, kezein melyet felém nyújtott, szarvasbőr kesztyű. Aztán megszólalt megnyugtató,  bársonyos hangon, "tánctanár vagyok, lenne a tanítványom?"

Igent mondtam, de a bálterembe többé nem léptem be. A táncom már csak az enyém, egyedül táncolom, és csak azzal osztom meg, kit érdemesnek tartok rá.